تجربه کاربری UX
چیدمان المانها در وب سایت یکی از موادی است که به شدت برروی بازخورد کاربران تاثیر میگذارد.چنانچه کاربر نتواند مطلب مورد نظر خود را در وب سایت و صفحه مربوطه پیدا کند، فورًا به وب سایت دیگر مراجعه خواهد نمود حتی اگر مطلب مورد نظر در وب سایت وجود داشته باشد.
برای حل این مشکل متخصصان پاد در زمینه طراحی تجربه کاربری(UX) چینش هر چه بهتر المانهای وب سایت را آماده می نمایند که تجربه کاربری متفاوتی برای کاربران به ارمغان آورند.
تجربه کاربری چیست؟
تجربه کاربری به گردش کابران در وب سایت تا رسیدن به مطالب مورد نظرشان اطلاق میشود. هرچه قدر این تجربه کاربری دلچسب تر و آسان تر باشد، کاربر زودتر به مقصود خود می رسد.
طراحی تجربه کاربری(UX Design) یک پروسه طراحی است که منجر به ایجاد یک سیستم طراحی خلاقانه و متفاوت می شود.
چگونه برای کاربران وب سایت تجربه کاربری متفاوتی خلق می نماییم؟
وب سایت با روش تجربه کاربری به شرح ذیل طراحی خواهد شد.
- فاز 1 : تعریف پروژه و نیازهای اساسی
- فاز 2 : کاربر پژوهی ( کاربران چه اشخاصی هستند، کجا و چگونه از محصول استفاده میکنند؟ )
- فاز 3 : شناسایی مشکلات وب سایت فعلی و کشف راه حل ( انجام مصاحبه با ذینفعان، بررسی وب سایت براساس استانداردها و تحلیل اطلاعات )
- فاز 4 : معماری اطلاعات و طراحی ( تهیه نقشه سفر مشتری (کاربران) و طراحی وب سایت جدید یا بازطراحی وب سایت قدیمی )
- فاز 5 : طراحی قالب های گرافیکی
- فاز 6 : کدنویسی
- فاز 7 : نظارت بر طراحی رابط کاربری ( انتقال تحلیلهای بدست آمده، بازخوردها و تجربیات به طراح )
- فاز 8 : مطالعات کاربردپذیری ( آزمودن راه حلهایی که برای بهترین تجربه کاربری پیادهسازی شده است)
- فاز 9 : تحویل پروژه ( تصدیق افزایش سطح کاربردپذیر و کاربرپسند بودن وب سایت با استفاده از ابزارهای تحلیلی نظیر بازدید از صفحات، Bounce Rate و …)