راه اندازی سامانه مانیتورینگ شبکه (NOC)

Want create site? Find Free WordPress Themes and plugins.

 

 

NOC مخفف Network Operations Center یا مرکز عملیات شبکه می باشد. مرکز عملیات شبکه قلب تپنده یک شبکه ارتباطی می‌باشد. مرکز عملیات شبکه محلی است که مدیران فنی شبکه همه امور مربوط به مدیریت، کنترل و نظارت شبکه را به انجام می رسانند. کارکرد کلی NOC نگهداری از شبکه و انجام تنظیمات مربوط به تجهیزات و همچنین نظارت بر کارایی شبکه به منظور حصول اطمینان از صحت کارکرد می‌باشد.

یک مرکز عملیات شبکه، ارتباطات و تجهیزات شبکه را تحت نظارت مداوم قرار می‌دهد تا از بروز خطاهایی که باعث تاثیر منفی در کارایی می‌شوند پیشگیری نماید یا در صورت بروز خطا در بخشی از شبکه اقدام لازم جهت رفع مشکل را انجام دهد. مواردی که تحت نظارت و پایش این مرکز قرار می گیرد شامل خطاهای مربوط به power، خطاهای کانالهای ارتباطی و همچنین کارایی می‌باشند. مراکز عملیات شبکه توانایی آنالیز مشکلات و انجام اقدامات فنی جهت رفع مشکلات را دارند.

مراکز عملیات شبکه معمولا از نرم افزارهای مانتیورینگ شبکه استفاده می کنند که این نرم افزارها می توانند شامل نرم افزارهای پایش کارایی یا نرم افزارهای تشخیص مشکل در شبکه می باشند. نمونه هایی از نرم افزارهای متداول که در مراکز NOC استفاده می شوند عبارتند از: Cacti، Solarwinds، PRTG، IP Monitor، Zabbix و … .

 

 

sdassda

 

همچنین در مراکز عملیات شبکه معمولا از Video wall یا تعدادی مانیتور استفاده می شود که اطلاعات مربوط به نرم افزارهای مانیتورینگ شامل خطاها و کارایی شبکه روی آنها نمایش داده می شوند. استفاده از این نمایشگرها باعث می شود اخطار و خطاهای شبکه شناسایی شده توسط نرم افزارهای مانیتورینگ در کوتاهترین زمان توسط مرکز NOC پیگیری و رفع مشکل گردد.

 

بیش از 15 سال سابقه فعالیت شرکت پردیس به عنوان ISDP و ارایه خدمات اینترنتی به بیش از 300 سازمان دولتی و خصوصی  باعث ایجاد تجریه ارزشمندی در راه اندازی و مدیریت مراکز عملیات شبکه (NOC) گردیده است. متخصصین پاد آشنایی با چالش ها و نیازهای مانیتورینک در سازمان ها دارند و نیازمندی های راه اندازی NOC در سازمان ها را (در لایه های مختلف از جمله نرم افزار مرکزی، نیروی انسانی و تخصص های مورد نیاز، فرآیندها، پایگاه دانش و …) به خوبی می شناسند. تیم پاد آماده ارایه خدمات مشاور، تامین تجهیزات و راه اندازی و پشتیبانی چنین مراکزی  در سازمان ها می باشد.

علاوه بر این امکان برون سپاری واحد NOC سازمان ها به تیم پاد وجود دارد. در این حالت سرویس های مختلف سازمان توسط پاد مانیتور می گردد و صحت سرويس دهی بر اساس SLA های توافق شده در قرارداد، بر عهده این دپارتمان می باشد. برون سپاری این فعالیت سازمان می تواند سبب کاهش هزینه های سازمان و افزایش پایداری سرویس ها گردد.

 

 

Did you find apk for android? You can find new Free Android Games and apps.